Saturday, March 17, 2012

sembang petang2


saja nak kongsi pengalaman sembang emas pada suatu petang yang sejuk dek kerana hujan

orang : sekarang rugi beli emas, harga main kat situ je, rm200-180..kalau zaman aku dulu rm 40 segram, ye la untung beli waktu tuh.

saya : o yeke.

orang : iye, satu lagi time darurat, ada emas banyak pon tak guna.

saya : setuju, masa tuh paling berguna keperluan asas la, makanan..tapi nak beli dengan apa ye?

orang : ........

saya : kalaulah kita ditakdirkan hidup zaman darurat tuh, duit kertas kita laku lagi kot?)sambil garu2 dagu yang tak gatal)

orang : .................

saya pun hulurkan bisnes card gcp,dia pon ambik dan terkedu, lalu saya berkata: bang harga emas tgh jatuh nie...kalau ada barang kemas nak jual bgtau saya ye, ada emas banyak tak guna, biarlah saya yang beli ye..terima kasih .

lalu beredar dengan penuh keriangan..heheheh

P/S: Apa jua harta yang kita miliki di dunia,  takkan berguna, bila nyawa sudah dikerongkong,pesanan untuk diri sendiri dan orang orang yang suka pada nasihat.

IKLAN:


No comments:

Post a Comment