Saturday, January 01, 2011

falling in love with you



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dah masuk tahun Masihi 2011.Alhamdulillah, kita masih diberi nikmat dari Allah untuk terus hidup dalam suasana aman ni negara sendiri.Gunakanlah nikmat ini sebaiknya untuk mencari kebaikan di dunia dan di akhirat terutamanya.

Saya mula "jatuh cinta" dengan dinar dan emas setelah membaca sebuah buku karangan Sheikh Imran Hossein bertajuk Jerusalem in the Quran



Antara yang telah menarik perhatian saya ialah bagaimana beliau menerangkan kepentingan mengembalikan sistem kewangan Islam dan merungkai mengapa sistem ekonomi berasaskan wang kertas seringkali gagal.

Salah satu ceramah beliau berkaitan dinar




Jadi dari hari ke hari saya selalu mencari artikel2 mengenai emas dan dinar, sehinggalah saya sendiri mula mengumpul dinar dan jongkong emas, sedikit demi sedikit.

why I invest in Gold?
Setiap orang mempunyai matlamat dalam setiap perkara yang mereka lakukan.Saya mempunyai matlamat saya sendiri, insyaAllah saya akan terangkan dalam entry yang akan datang, mengapa saya melabur dalam emas, secara specific dinar emas.

p/s: mungkin ada sesetengah ulama' tidak sepakat dengan Sheikh Imran, terpulang pada individu untuk menilai sendiri ulasan ulasan beliau, dan beliau sendiri membuka peluang kepada pendakwah pendakwah Islam yang lain "mencabar" dan 'memperdebat" pendapat2 beliau. Beliau adalah seorang yang terbuka. Wallahulam

2 comments:

  1. they say.. dua harta di dunia ni ialah 'emas' dan 'tanah'..

    i know what u mean.. keep it up yus!!

    ReplyDelete
  2. thanx nobody,i know you are somebody.come home fast,help our religion and nation with ur knowledge =).

    ReplyDelete